Reżyserem filmu kampanijnego jest włoski reżyser Luca Guadagnino, znany z takich produkcji, jak "Tamte dni, tamte noce" oraz "Challengers". Reklama ma na celu rzucenie świeżego spojrzenia na produkt N°5 oraz skierowania uwagi na zapach wśród kolejnego pokolenia konsumentek.
Guadagnino wnosi swój charakterystyczny styl do filmu kampanii, który marka opisała jako „starannie zrealizowany, ze skrupulatnie przemyślanym scenariuszem, który ilustruje wyzwoloną kobiecą osobowość będącą sercem tego zapachu”.
Robbie towarzyszy w filmie Jacob Elordi, aktor znany z "Saltburn", który wciela się w postać jej obiektu zainteresowania.
Fabuła kampanii opiera się na zabawnym nieporozumieniu dwóch postaci. Strój Robbie – klasyczna, czerwona tweedowa mini spódniczka i marynarka Chanel – jest hołdem dla kultowego wyglądu Carole Bouquet z reklamy Chanel N°5 z 1986 roku, reżyserowanej przez Ridleya Scotta. Film kończy się sceną, w której Robbie wyraża apoteozę wolności poprzez skok do oceanu.
Powołanie Robbie na nową twarz Chanel N°5 ogłoszono w zeszłym miesiącu. Zastąpiła ona francuską aktorkę Marion Cotillard, która pełniła tę rolę od 2020 roku.
Chanel chwali unikalne połączenie talentu i charyzmy Robbie, stwierdzając: "Ambasadorka domu mody od 2018 roku, australijska aktorka i producentka jest jedną z wielkich kobiet, które uosabiają istotę tego ikonicznego zapachu”.
Robbie, komentując swoją nową rolę, wyraziła swoje podekscytowanie, mówiąc: - Chanel N°5 to jeden z najbardziej legendarnych zapachów na świecie, to niesamowite być jego częścią. Jestem zaszczycona, że mogę dołączyć do niesamowitej listy osób powiązanych z tymi perfumami.
(IL)